تاثیر تغذیه در یادگیری

تحصیل یا کار شاید هم هردو!

امروزه بسیاری از دانشجویان در حین تکمیل تحصیلات خود در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول کار هم بوده و درواقع شاغل می باشند.بعضی از این دانشجویان با هدف یادگیری بیشتر وارد دنیای کار شده و اغلب در زمینه تحصیلی و رشته خود کار می کنند و هنگامی که از آنان علت شاغل بودن را بپرسیم می گویند که برای کسب تجربه وارد بازار کار شده و می خواهند در زمینه کاری در آینده موفق باشند. اما بسیاری دیگر مجبور به کار کردن هستند و به اجبار در هنگام تحصیل وارد بازار کار شده و کار می کنند. هدف اغلب آنان از کار کردن کسب درآمد و پول می باشد و شغل آنان اکثراً مربوط به رشته تحصیلیشان نبوده و صرفاً جهت درآمدزایی بیشتر می باشد. هنگامی که علت کار کردن آنان را جویا می شویم، درمیابیم که اکثر آنان گرداننده خانه و درواقع نیازمند کسب درآمد هستند تا آینده خود و خانواده و همچنین آینده تحصیلی خود را تامین کنند.

هر دو گروه بالا باید به نکاتی توجه کنند که بسیار مهم بوده و طی تحقیقات کارشناسان ما در کانون مشاوران ایران و مرکز مشاوره تحصیلی به دست آمده است.

بسیاری از دانشجویان شاغل وقت زیادی برای درس خواندن نداشته و بیشتر فکر خود را معطوف به شغل خود می کنند غافل از اینکه درس آنان در اولویت قرار داشته زیرا با هر هدفی که وارد بازار کار شده اند برای پیشرفت کاری و درآمدی خود نیاز به تحصیلات بالاتر دارند. پس اولویت در زندگی آنان باید تحصیلات بوده و آن را تکمیل نمایند. این دانشجویان باید برنامه ریزی داشته زیرا زمان های آنان فشرده و محدود است و باید از آن بهترین استفاده را نموده و به مطالعه بپردازند. اکثر این دانشجویان شب امتحانی بوده و دروس خود را برای پاس شدن می خوانند و فشار بسیاری را متحمل می شوند، در صورتی که با یک برنامه ریزی مدوّن و مشورت با یک مشاوره تحصیلی خوب و با تجربه می توانند همزمان هم به کار خود رسیده و هم به تحصیل بپردازند و از هردو بهره برده و به بهترین نتیجه برسند.

مشاورتحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی آماده ارائه رهنمود های خود برای شما دانشجویان عزیز می باشد. فراموش نکنید، کافیست بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *